ONGI ETORRIAK
Hemen daukazue edukiak eta ebaluaketarako irizpideak
ALFABETOA



LETRA EZBERDINAK

ETA ORAIN BIDEO BATZUK HASTEKO....
PROGRAMAZIO LABURTUA
IKASTETXEAREN IZENA
|
IES BOTIKAZAR BHI
|
2017 - 2018
|
|||||||||||
ARLOA
|
GREKOA
|
DATA
|
|||||||||||
MAILA
|
DBH
1
|
DBH
2
|
DBH
3
|
DBH
4
|
BATX.
1
|
X
|
BATX.
2
|
||||||
1
|
ARLOAREN GUTXIENGO HELBURUAK GAITASUN MODUAN ADIERAZITA
|
1. Alfabeto greziarra trebetasunez erabiltzea, egokitzapen fonetikoa, irakurmen eta
idazmen egokirako ezagutza eta termino grekoen transkripzioa aintzat hartuz.
2. Izen, izenondo eta izenordainen
deklinabidea bereiztea, izen-flexioari buruzko saiatze ariketak eginez hitz
isolatu, sintagma eta esaldietan, eta ikaslearen hizkuntzarekiko litekeen
egokitzapena ezarriz.
3. εἰμί aditzaren
morfologia orainaldi-teman (indikatiboa, infinitiboa eta partizipioa) eta
aditz tematikoena boz aktibo eta medioko orainaldi eta aoristo-teman
(indikatiboa, infinitiboa eta partizipioa), aditz-flexioari buruzko ariketak eginez eta ikaslearen hizkuntzarekiko litekeen egokitzapena ezarriz.
4. Kasuen funtzio sintaktiko nagusiak eta perpaus bakunak eta konposatuak
(koordinazio eta oinarrizko menderakuntza) identifikatzea, esaldiak eta
testuak analizatuz eta berezko hizkuntzarekiko aldaera eta kointzidentziak
aurkituz.
5. Esaldiak eta testu grekoak itzultzea, morfosintaxi eta lexikoari buruzko
ikasitako ezaguerak aplikatuz.
6. Berezko hizkuntza eta hizkuntz modernoen lexikoa hobetzea eta handitzea,
hiztegi grekoaren ezagueratik hasita esanahiak inferituz.
7. Itzulitako testu greziarrak irakurtzea eta ulertzea, ideia nagusiak
identifikatuz eta haien planteamenduen gaur egun litekeen indarra bereiziz..
8. Antzinako
Greziaren oinarrizko agerpen kulturalak antzematea, ezaugarri nagusiak
analizatuz eta gaur egungo iraupena baloratuz.
|
2
|
EDUKIEN
DENBORALIZAZIOA
|
|||||
1. ebaluazioa
|
2. ebaluazioa
|
3. ebaluazioa
|
||||
- Sarrera: Hizkuntza grekoa.
-
1. unitatea: Grekoen
arabera unibertsoa. Lexikoa. Izenen
enuntziatua. εἰμί aditza. Testuak.
-
2. unitatea: Greziaren marko geografikoa. Lexikoa. 1.
eta 2. deklinabideak. Artikulua. Indikatiboko orainaldia. Kasuen funtzioak
Testuak.
-
3. unitatea: Grezia prehelenikoa eta arkaikoa. Lexikoa. 1.
eta 2. dekl. Izenondoak 2-1-2 y 2-2. Erakusleak. Testuak.
-
4. unitatea: Gizarte greziarren aro klasikoa. Lexikoa. 3.
dekl.: leherkariak (M/F). Indikatiboko orainaldi medioa. Orainaldiko
infinitiboa Testuak.
- 5. unitatea: Alejandro Magno eta helenismoa. Lexikoa. 3ª
dekl.: leherkariak (N). Testuak.
|
-
6. unitatea: Atenas: eraikuntzak eta
bizimodua. Lexikoa. 3ª
dekl.: sudurkariak. Izenondoak 3-3. Izenordain- Izenondo
galdetzaile eta indefinitua τίς τί y τις
τι. Izenondoen graduak:
konparatzailea eta superlatiboa. Testuak.
-
7. unitatea: Gizarte atenastarra. Lexikoa. Lana eta aisialdia. 3. dekl.: -ντ. Izenondoak 3-1-3. Orainaldiko partizipioa. Testuak.
-
8. unitatea: Demokraziaren erakunde politiko eta judizialak. 3. dekl.: txistukariak. Lexikoa. Aditz kontraktuak. Testuak.
-
9. unitatea: Soldatutza. Lexikoa. Izenorde
erlatiboa. Erlatibozko eta konpletibozko perpausak.
-
Testuak.
10. unitatea: Heziketa. Lexikoa. 3.
dekl.: urkariak. Pertsona izenordeak. Lehenaldi inperfektua. Testuak.
|
-
11. unitatea: Erlijioa: mitoak eta
jainko-jainkosak. Lexikoa. 3.
dekl.: ι, υ eta diptongo gaiak.
Izenondoak 3-1-3. Aoristo sigmatikoa. Esaldi koordinatuak.
-
Testuak.
-
12. unitatea: Pentsaera. Filosofia eta zientzia. Lexikoa. Aoristo erradikal tematiko. Testuak.
-
13. unitatea: Literatura: idazleak eta generoak. Lexikoa. Adizlagun funtziozko menpeko
perpausak. Testuak.
- 14. unitatea: Artea: estetika eta sorkuntza. Lexikoa. Kurtsoan zehar ikasitako morfologia
eta sintaxiaren aplikazioa. Testuak.
|
||||
3
|
irakas prozesuan erabiltzen
den metodologia
|
- Sarrera, motibazio eta aurrezagutzarako ariketak.
- Kultura ulermenerako irakurmenak eta legadoari buruzko galdekizunen
ebazpena.
- Taldeak/mailak konpartitutako bloga
sortu testu liburuko kultura atalak lantzeko, euskaratzeko (ez baita euskaraz
dagoen testu libururik) eta sarean dagoen informazio multimediarekin
aberasteko.
- Lexikoari buruzko galdekizunen ebazpena.
- Irakaslearen azalpenak.
- Morfosintaxiari buruzko galdekizunen ebazpena eta esaldien itzulpena,
morfosintaxiaren ezaguerak aplikatuz.
- Testu klasikoen itzulpena.
- Ikasgaian lantzen ari den lexikoa, morfosintaxia, eta kulturaren
aurkikuntza, testu latindarrak itzulitako ikerketen bidez.
- Hiztegiaren aukeraketa, iruzkina eta ikasketa.
- Sintesi eta laburpen-ariketak.
- Finkatze, berreskurapen eta sakontze-ariketak.
- Ebaluazio-ariketak.
|
4
|
BALIABIDEAK
|
- Testu-liburuak.
- Beste testuetako fotokopiak eta irakasleak prestatutako ariketak eta apunteak.
- Mintegiko eta Liburutegiko liburuak.
- Hiztegiak.
- Mapak, grafikoak, DVDak, eta abar.
- Web gunetako informazioa.
- Bizkai eta Arabako Filosofia eta Letretako eta Zientzietako Lizentziadun
eta Doktoreen Elkargo Ofizialak antolatutako antzerkirako irteerak
·
Bilboko arkeologia
museora bisita eta Bilboko kaleetan dauden aztarna mitologikoei bisita.
·
Antzerkia (tragedia)
|
5
|
EBALUAZIOA: EBALUAZIO
IRIZPIDEAK, TRESNAK ETA KALIFIKAZIO IRIZPIDEAK
evaluación: criterios de
evaluación, INSTRUMENTOS y CRITERIOS DE calificación
|
||
EBALUAZIO IRIZPIDEAK-CRITERIOS DE EVALUACIÓN:
El alumno/a supera la asignatura cuando…/ Ikasle konpetenteak…
|
TRESNAK
Instrumentos
|
Kalifikazio irizpideak
Criterios de calificación
|
|
1.
Grekoaren irakurmena
eta idazmena eta grekoaren terminoen transkripzioa menperatzen ditu.
- Grekoaren alfabetoko
letrak eta ortografia zein puntuazio-zeinuak bereizten ditu.
- Grekoz idatzitako testu laburrak erraz irakurtzen eta idazten ditu.
- Grekoz idatzitako terminoak gaztelaniara eta euskarara zuzen transkribatzen ditu.
2.
Grekoz idatzitako
perpaus eta testu errazak morfologikoki eta sintaktikoki aztertzen ditu.
- Grekoaren izen eta
aditz-formak identifikatzen ditu.
- Kasuak eta funtzioak
erlazionatzen ditu, komunztadurak ezartzen ditu, eta perpaus bakunak eta
konposatuak bereizten ditu.
- Morfosintaxi grekoa
ikaslearen hizkuntzarekin konparatzen du.
3.
Testu greko errazak itzultzen ditu.
- Perpaus barruko funtsezko funtzioak, eta itzulpenean parte hartzen duten
oinarrizko egitura sintaktikoak bereizten ditu.
- Esaldi errazak eta testu laburrak literalki itzultzen ditu.
4.
Perpaus errazen
atzerabertsio-ariketak egiten ditu.
- Grekoaren berezko egiturak ezagutzen ditu, eta perpausak zuzen
erabiltzen ditu bere hizkuntzatik grekora aldatzean.
- Perpausak lexiko eta egitura egokiak erabiliz idazten ditu.
5.
Grekoaren hitz elkartuak eta eratorriak osatzeko hizkuntza-elementuak
bereizten ditu, eta haiekin hitz-familiak osatzen ditu.
- Lexema, aurrizki eta atzizki arruntenen zerrendak egiten ditu, haien
esanahia ikasten du, eta hitz berriak sortzeko gauza da.
- Proposatutako testuen oinarrizko hiztegia bereganatzen du.
- Helenismoen osagai eta
etimo diren terminoak grekoz idatzitako testuetan identifikatzen ditu, eta
haien esanahia ondorioztatzen du.
6.
Helenismoak bereizten ditu, haiei dagokien grekozko etimoarekin
erlazionatzen du, eta daukaten esanahia azaltzen du.
- Gaztelaniaz erabilera arruntekoak diren terminoak dagokien grekozko etimoarekin
erlazionatzen ditu.
- termino horiek zuzen erabilitako perpausak eta testu laburrak idazten
ditu.
7.
Testu itzuliak ulertzen eta iruzkintzen ditu.
- Proposatutako egileren testu itzuliak irakurtzen eta laburtzen ditu.
- Testu horien ideia nagusiak eta alderdi kulturalei buruzko ondorioak
lortzen ditu.
|
· Klasean egindako jarduerak (parte-hartze zuzenak, galdekizunak, testu
itzulitako irakurmenak eta jarrera).
· Etxean egindako jarduerak (itzulpenak, analisi sintaktikoak, eskemak,
lanak eta laburpenak).
· Ebaluazio bakoitzeko bi froga idatzita gutxienez, irakasleak komenigarri
iritziz gero, gehiago izan arren.
Froga hauek bi atalez osaturik egongo dira:
a) Analisi morfosintaktikoa eta itzulpena.
b) Izen-joko, aditz-joko, gai
kultural eta gai fonetikoen galderez osa dezaken atal teorikoa.
|
· Eguneroko lana, klasean jarrera, parte-hartzea, etxerako lanak,
idatzikoetan eta ahozkoetan zuzentasun ortografiko eta gramatikala eta lanen
aurkezpena: (%10) (Ikasle batek irizpide hauek betetzen ez dituen bakoitzean 0´10 kenduko
zaio)
· Azterketa objektiboak (kontrol idatziak, ahozko frogak, lanak eta
azterketak): (%90)
Ondorengo irizpidei
jarraitutako idatzizko azterketen kalifikazioa egingo da:
· Gramatika (galdera teorikoak, izen, izenorde, aditz-jokoak, Gramatika
aplikatua, itzulpenak, analisi morfosintaktiko, testu iruzkinak, hiztegia…):
%70
·
Kultura
eta zibilizazioa, bilakaera fonetikoa, etimologia…%30
Irakasgaia gainditzeko kalifikazio
irizpide guztiak gainditu behar dira. OSO GARRANTZITSUA: Klaseko eta etxeko
lana eta partaidetzari atxikitako %10 gainditua izan behar du.
NOTA FINALA:
“MEDIA PONDERADA”
EGINGO DUGU:
1.
EBALUAKETA
X 1
2.
EBALUAKETA
X 2
3.
EBALUAKETA
X 3.
GUZTIA…ZATI HIRU
Kurtsoren
amaieran nota finala(dezimalari begira) 0,5 baino altuagoa bada, hurrengo
zenbakira igoko da.
Ezohiko ebaluazioa
Hirugarren ebaluazioa gainditu ez
dutenei gutxieneko azterketa proposatuko zaie. (gutxiengoak
ebaluazio-irizpideetan beltzez daudenak dira) Azterketa honen kalifikaziorik
altuena bostekoa izango da eta bakarrik gaindituko da kalifikazio hori lortzen
bada. 5 lortzeko frogaren %85 gainditu beharko du. Zuzenketa.irizpideak hauek
dira:
Gramatika, izen- eta
aditz-morfologia, izenordainekoa, kultura, zuzenbidea eta literatura. %40
Gramatika aplikatua, itzulpenak,
komentario morfosintaktikoa, hiztegia, aldaketa fonetikoak, etimologia %60
Gauekoaren ezaugarriak kontuan
harturik, irizpide hauek %10 aldatu daitezke, irakaslearen irizpidearen
arabera.
|
|
- Testu itzuliak jarrera kritikoaz iruzkintzen ditu.
8. Grezia
klasikoaren gertaera garrantzitsuak eta kultura-adierazpide nagusiak beren
espazio- eta denbora-esparruan kokatzen ditu.
-
Mapak eta ardatz
kronologikoak egiten ditu, eta bertan kokatzen ditu Greziako gertaera
historiko, politiko eta sozial garrantzitsuenak..
-
Greziarrek Mendebaldeko
zibilizazioari egindako ekarpenak eta haien kultura-adierazpide nagusiak
identifikatzen ditu.
-
Gizarte greziarraren
bizimodu, ohitura, jarrerak… gaur egungoarekin erlazionatzen eta
kontrastatzen ditu.
9. Material desberdinak
erabiliz ikerlanak burutzen ditu.
- Era bateko eta besteko iturrietan informaziorik kontsultatzen du eta datuak egokiro aukeratzen ditu.
- Lana idazten du, informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabiliz,
eta ahoz edo idatziz azaltzen du.
|
6
|
ANIZTASUNAREN TRATAERA-ERREKUPERAZIOA, SAKONTZEKO
JARDUERAK, TUTORETZA…
respuesta a
|
Ebaluazio jarraitua da, beraz ez dira berreskuratzeko azterketak egingo.
Ebaluazioa berreskuratzen da , hurrengoa gainditzen bada.
Errefortzu-ariketak
Ebaluazio bat ez gainditu ondoren, irakasleak ebaluazioan zehar emandako
edukiez osaturiko ariketa bereziak prestatu eta zuzenduko dizkie gainditu ez
duten ikaslei.
Proposatutako ariketak:
·
Gramatika
birpasatzeko.
·
Itzulpen egokiak.
Kasu konkretu batzuetan erreforzatzeko
ariketa bereziak prestatuko dira eta, behar izanez gero, Mintegiko kide
guztiek aztertutako neurri bereziak eta komenigarriak jarriko dira.
|
ALFABETOA



LETRA EZBERDINAK

ETA ORAIN BIDEO BATZUK HASTEKO....
ETA ORAIN PRAKTIKATZEKO .....
Comentarios
Publicar un comentario