ONGI ETORRIAK

Hemen daukazue edukiak eta ebaluaketarako irizpideak


PROGRAMAZIO LABURTUA
IKASTETXEAREN IZENA
IES BOTIKAZAR BHI

2017  - 2018       
ARLOA
GREKOA
DATA

MAILA
DBH 1

DBH 2

DBH 3

DBH 4

BATX. 1
X
BATX. 2



1
ARLOAREN GUTXIENGO HELBURUAK GAITASUN MODUAN ADIERAZITA
1. Alfabeto greziarra trebetasunez erabiltzea,  egokitzapen fonetikoa, irakurmen eta idazmen egokirako ezagutza eta termino grekoen transkripzioa aintzat hartuz.
2.  Izen, izenondo eta izenordainen deklinabidea bereiztea, izen-flexioari buruzko saiatze ariketak eginez hitz isolatu, sintagma eta esaldietan, eta ikaslearen hizkuntzarekiko litekeen egokitzapena ezarriz.
3. εἰμί aditzaren morfologia orainaldi-teman (indikatiboa, infinitiboa eta partizipioa) eta aditz tematikoena boz aktibo eta medioko orainaldi eta aoristo-teman (indikatiboa, infinitiboa eta partizipioa), aditz-flexioari buruzko ariketak eginez eta ikaslearen hizkuntzarekiko litekeen egokitzapena ezarriz.
4. Kasuen funtzio sintaktiko nagusiak eta perpaus bakunak eta konposatuak (koordinazio eta oinarrizko menderakuntza) identifikatzea, esaldiak eta testuak analizatuz eta berezko hizkuntzarekiko aldaera eta kointzidentziak aurkituz.
5. Esaldiak eta testu grekoak itzultzea, morfosintaxi eta lexikoari buruzko ikasitako ezaguerak aplikatuz.
6. Berezko hizkuntza eta hizkuntz modernoen lexikoa hobetzea eta handitzea, hiztegi grekoaren ezagueratik hasita esanahiak inferituz.
7. Itzulitako testu greziarrak irakurtzea eta ulertzea, ideia nagusiak identifikatuz eta haien planteamenduen gaur egun litekeen indarra bereiziz..
8. Antzinako Greziaren oinarrizko agerpen kulturalak antzematea, ezaugarri nagusiak analizatuz eta gaur egungo iraupena baloratuz.

2
EDUKIEN DENBORALIZAZIOA

1. ebaluazioa

2. ebaluazioa

3. ebaluazioa

-  Sarrera: Hizkuntza grekoa.
-  1. unitatea: Grekoen arabera unibertsoa. Lexikoa. Izenen enuntziatua. εἰμί aditza. Testuak.
-  2. unitatea: Greziaren marko geografikoa. Lexikoa. 1. eta 2. deklinabideak. Artikulua. Indikatiboko orainaldia. Kasuen funtzioak Testuak.
-  3. unitatea: Grezia prehelenikoa eta arkaikoa. Lexikoa. 1. eta 2. dekl. Izenondoak 2-1-2 y 2-2. Erakusleak. Testuak.
-  4. unitatea: Gizarte greziarren aro klasikoa. Lexikoa. 3. dekl.: leherkariak (M/F). Indikatiboko orainaldi medioa. Orainaldiko infinitiboa Testuak.
-  5. unitatea: Alejandro Magno eta helenismoa. Lexikoa. 3ª dekl.: leherkariak (N). Testuak.

-  6. unitatea: Atenas: eraikuntzak eta bizimodua. Lexikoa. 3ª dekl.: sudurkariak. Izenondoak 3-3. Izenordain- Izenondo galdetzaile eta indefinitua τίς τί y τις  τι. Izenondoen graduak: konparatzailea eta superlatiboa. Testuak.
-  7. unitatea: Gizarte atenastarra. Lexikoa. Lana eta aisialdia. 3. dekl.: -ντ. Izenondoak 3-1-3. Orainaldiko partizipioa. Testuak.
-  8. unitatea: Demokraziaren erakunde politiko eta judizialak. 3. dekl.: txistukariak. Lexikoa. Aditz kontraktuak. Testuak.
-  9. unitatea: Soldatutza. Lexikoa. Izenorde erlatiboa. Erlatibozko eta konpletibozko perpausak.
-  Testuak.
10. unitatea: Heziketa. Lexikoa. 3. dekl.: urkariak. Pertsona izenordeak. Lehenaldi inperfektua. Testuak.

-  11. unitatea: Erlijioa: mitoak eta jainko-jainkosak. Lexikoa. 3. dekl.: ι, υ eta diptongo gaiak. Izenondoak 3-1-3. Aoristo sigmatikoa. Esaldi koordinatuak.
-  Testuak.
-  12. unitatea: Pentsaera. Filosofia eta zientzia. Lexikoa. Aoristo erradikal tematiko. Testuak.
-  13. unitatea: Literatura: idazleak eta generoak. Lexikoa. Adizlagun funtziozko menpeko perpausak. Testuak.
-  14. unitatea: Artea: estetika eta sorkuntza. Lexikoa. Kurtsoan zehar ikasitako morfologia eta sintaxiaren aplikazioa. Testuak.



3
irakas prozesuan erabiltzen den metodologia
-    Sarrera, motibazio eta aurrezagutzarako ariketak.
-    Kultura ulermenerako irakurmenak eta legadoari buruzko galdekizunen ebazpena.
-    Taldeak/mailak konpartitutako bloga sortu testu liburuko kultura atalak lantzeko, euskaratzeko (ez baita euskaraz dagoen testu libururik) eta sarean dagoen informazio multimediarekin aberasteko.
-    Lexikoari buruzko galdekizunen ebazpena.
-    Irakaslearen azalpenak.
-    Morfosintaxiari buruzko galdekizunen ebazpena eta esaldien itzulpena, morfosintaxiaren ezaguerak aplikatuz.
-    Testu klasikoen itzulpena.
-    Ikasgaian lantzen ari den lexikoa, morfosintaxia, eta kulturaren aurkikuntza, testu latindarrak itzulitako ikerketen bidez.
-    Hiztegiaren aukeraketa, iruzkina eta ikasketa.
-    Sintesi eta laburpen-ariketak.
-    Finkatze, berreskurapen eta sakontze-ariketak.
-    Ebaluazio-ariketak.

4
BALIABIDEAK
-    Testu-liburuak.
-    Beste testuetako fotokopiak eta irakasleak prestatutako ariketak eta apunteak.
-    Mintegiko eta Liburutegiko liburuak.
-    Hiztegiak.
-    Mapak, grafikoak, DVDak, eta abar.
-    Web gunetako informazioa.
-    Bizkai eta Arabako Filosofia eta Letretako eta Zientzietako Lizentziadun eta Doktoreen Elkargo Ofizialak antolatutako antzerkirako irteerak
·          Bilboko arkeologia museora bisita eta Bilboko kaleetan dauden aztarna mitologikoei bisita.
·          Antzerkia (tragedia)
5
EBALUAZIOA: EBALUAZIO IRIZPIDEAK, TRESNAK ETA KALIFIKAZIO IRIZPIDEAK
evaluación: criterios de evaluación, INSTRUMENTOS y CRITERIOS DE calificación
EBALUAZIO IRIZPIDEAK-CRITERIOS DE EVALUACIÓN:
El alumno/a supera la asignatura cuando…/ Ikasle konpetenteak…
TRESNAK
Instrumentos
Kalifikazio irizpideak
Criterios de calificación
1. Grekoaren irakurmena eta idazmena eta grekoaren terminoen transkripzioa menperatzen ditu.
-   Grekoaren alfabetoko le­trak eta ortografia zein puntuazio-zeinuak bereizten ditu.
-   Grekoz idatzitako testu laburrak erraz irakurtzen eta idazten ditu.
-   Grekoz idatzita­ko terminoak gaztelaniara eta euskarara zuzen transkribatzen ditu.
2. Grekoz idatzitako perpaus eta testu errazak mor­fologikoki eta sintaktikoki aztertzen ditu.
-   Grekoaren izen eta aditz-formak identifikatzen ditu.
-   Kasuak eta funtzioak erlazionatzen ditu, komunztadurak ezartzen ditu, eta perpaus bakunak eta konposatuak bereizten di­tu.
-   Morfosintaxi grekoa ikaslearen hizkuntzarekin konparatzen du.    
3. Testu greko errazak itzultzen ditu.
-   Perpaus barruko funtsezko funtzioak, eta itzulpenean parte hartzen duten oinarriz­ko egitura sintaktikoak bereizten ditu.
-   Esaldi errazak eta testu laburrak literalki itzultzen ditu.
4. Perpaus errazen atzerabertsio-ariketak egiten ditu.
-   Grekoaren berezko egi­turak ezagutzen ditu, eta perpausak zuzen erabiltzen ditu bere hizkuntzatik grekora aldatzean.
-   Perpausak lexiko eta egitura egokiak erabiliz idazten ditu.
5. Grekoaren hitz elkartuak eta eratorriak osatzeko hizkuntza-elementuak bereizten ditu, eta haiekin hitz-fami­liak osatzen ditu.
-   Lexema, aurrizki eta atzizki arruntenen ze­rrendak egiten ditu, haien esanahia ikasten du, eta hitz berriak sortzeko gauza da.
-   Proposatutako testuen oinarrizko hiztegia bereganatzen du.
-   Helenismoen osagai eta etimo diren terminoak grekoz idatzitako testuetan identifikatzen ditu, eta haien esanahia ondorioztatzen du.
6. Helenismoak bereizten ditu, haiei dagokien grekozko etimoarekin erlazionatzen du, eta daukaten esanahia azal­tzen du.
-   Gaztelaniaz erabilera arruntekoak diren terminoak dagokien grekozko eti­moarekin erlazionatzen ditu.
-   termino horiek zuzen erabilitako perpausak eta testu laburrak idazten ditu.
7. Testu itzuliak ulertzen eta iruzkintzen ditu.
-   Proposatutako egileren testu itzuliak irakurtzen eta laburtzen ditu.
-   Testu horien ideia nagusiak eta alderdi kulturalei buruzko ondorioak lortzen ditu.
·  Klasean egindako jarduerak (parte-hartze zuzenak, galdekizunak, testu itzulitako irakurmenak eta jarrera).
·  Etxean egindako jarduerak (itzulpenak, analisi sintaktikoak, eskemak, lanak eta laburpenak).
·  Ebaluazio bakoitzeko bi froga idatzita gutxienez, irakasleak komenigarri iritziz gero, gehiago izan arren.
Froga hauek bi atalez osaturik egongo dira:
a) Analisi morfosintaktikoa eta itzulpena.
 b) Izen-joko, aditz-joko, gai kultural eta gai fonetikoen galderez osa dezaken atal teorikoa.
·  Eguneroko lana, klasean jarrera, parte-hartzea, etxerako lanak, idatzikoetan eta ahozkoetan zuzentasun ortografiko eta gramatikala eta lanen aurkezpena: (%10) (Ikasle batek irizpide hauek betetzen ez dituen bakoitzean 0´10 kenduko zaio)
·  Azterketa objektiboak (kontrol idatziak, ahozko frogak, lanak eta azterketak): (%90)

Ondorengo irizpidei jarraitutako idatzizko azterketen kalifikazioa egingo da:
·  Gramatika (galdera teorikoak, izen, izenorde, aditz-jokoak, Gramatika aplikatua, itzulpenak, analisi morfosintaktiko, testu iruzkinak, hiztegia…): %70
·  Kultura eta zibilizazioa, bilakaera fonetikoa, etimologia…%30

Irakasgaia gainditzeko kalifikazio irizpide guztiak gainditu behar dira. OSO GARRANTZITSUA: Klaseko eta etxeko lana eta partaidetzari atxikitako %10 gainditua izan behar du.

NOTA FINALA:
“MEDIA PONDERADA” EGINGO DUGU:
1.     EBALUAKETA X 1
2.     EBALUAKETA X 2
3.     EBALUAKETA X 3.

GUZTIA…ZATI HIRU

Kurtsoren amaieran nota finala(dezimalari begira) 0,5 baino altuagoa bada, hurrengo zenbakira igoko da.

Ezohiko ebaluazioa
Hirugarren ebaluazioa gainditu ez dutenei gutxieneko azterketa proposatuko zaie. (gutxiengoak ebaluazio-irizpideetan beltzez daudenak dira) Azterketa honen kalifikaziorik altuena bostekoa izango da eta bakarrik gaindituko da kalifikazio hori lortzen bada. 5 lortzeko frogaren %85 gainditu beharko du. Zuzenketa.irizpideak hauek dira:
Gramatika, izen- eta aditz-morfologia, izenordainekoa, kultura, zuzenbidea eta literatura. %40
Gramatika aplikatua, itzulpenak, komentario morfosintaktikoa, hiztegia, aldaketa fonetikoak, etimologia %60
Gauekoaren ezaugarriak kontuan harturik, irizpide hauek %10 aldatu daitezke, irakaslearen irizpidearen arabera.
-    Testu itzuliak jarrera kritikoaz iruzkintzen ditu.
8. Grezia klasikoaren gertaera garrantzitsuak eta kultura-adierazpide nagusiak beren espazio- eta denbo­ra-esparruan kokatzen ditu.
-          Mapak eta ardatz kronolo­gikoak egiten ditu, eta bertan kokatzen ditu Greziako gertaera historiko, politiko eta sozial garrantzitsuenak..
-        Greziarrek Mendebal­deko zibilizazioari egindako ekarpenak eta haien kultu­ra-adierazpide nagusiak identifikatzen ditu.
-        Gizarte greziarraren bizimodu, ohitura, jarrerak… gaur egungoarekin erlazionatzen eta kontrastatzen ditu.
9. Material desberdinak erabiliz ikerlanak burutzen ditu.
-    Era bateko eta besteko iturrietan informaziorik kontsultatzen du eta  datuak egokiro aukeratzen ditu.
-    Lana idazten du, informazioaren eta komunikazioaren teknologiak era­biliz, eta ahoz edo idatziz azaltzen du.   
  







6
ANIZTASUNAREN TRATAERA-ERREKUPERAZIOA, SAKONTZEKO JARDUERAK, TUTORETZA…
respuesta a la diversidad, SISTEMA DE RECUPERACIÓN, profundización, TUTORÍA…
Ebaluazio jarraitua da, beraz ez dira berreskuratzeko azterketak egingo. Ebaluazioa berreskuratzen da , hurrengoa gainditzen bada.
Errefortzu-ariketak
Ebaluazio bat ez gainditu ondoren, irakasleak ebaluazioan zehar emandako edukiez osaturiko ariketa bereziak prestatu eta zuzenduko dizkie gainditu ez duten ikaslei.
Proposatutako ariketak:
·          Gramatika birpasatzeko.
·          Itzulpen egokiak.
   Kasu konkretu batzuetan erreforzatzeko ariketa bereziak prestatuko dira eta, behar izanez gero, Mintegiko kide guztiek aztertutako neurri bereziak eta komenigarriak jarriko dira.









ALFABETOA

Resultado de imagen de alfabeto indoeuropeo griego sánscrito latin







Resultado de imagen de ALFABETO GRIEGO CON NOMBRES DE LETRAS

Resultado de imagen de ALFABETO GRIEGO CON NOMBRES DE LETRAS

LETRA EZBERDINAK

Resultado de imagen de ALFABETO GRIEGO DIFERENTES TIPOGRAFÍAS

ETA ORAIN BIDEO BATZUK HASTEKO....

















ETA ORAIN PRAKTIKATZEKO .....









Comentarios

Entradas populares de este blog

TERCERA DECLINACIÓN GRIEGA

3ª DECLINACION. ESQUEMA

8. GAIA GREZIAKO FESTAK / FESTIVIDADES GRIEGAS 2º examen 2ª evaluación